Gymnázium Budějovická

Zájezd Anglie září 2018

Naposledy upraveno , Blanka Čonková

ZÁJEZD DO ANGLIE

V pátek dne 7. září 2018, pouhé čtyři dny po začátku nového školního roku, jsme se my, třída 3. A, 3. B a pár studentů ze tříd 2. E a 3. E a 4. D, vydali autobusem na dlouhou cestu, jejímž cílem byla jedna ze zemí Spojeného království, a to Anglie. Na naší strastiplné cestě nás po celou dobu doprovázely paní profesorky Čonková, Škrabalová, Fojtíková a Strupková a páni profesoři Hes a Sixta. První z významných cílů byl francouzský přístav Calais, kde jsme se uprostřed noci úspěšně nalodili na trajekt a vydali se vstříc anglickým břehům.

Naší první zastávkou bylo starobylé město Bath, kam jsme dorazili brzy ráno. Tady naše první kroky zamířily do úchvatných lázní z dob římského impéria, vybudovaných už v 1. st. n. l. Odpoledne téhož dne jsme se prošli po nádherném mostě Pulteney Bridge, který se řadí mezi čtyři mosty na celém světě mající po celé své délce překrásné obchůdky. Nemohli jsme si nechat ujít ani Bath Abbey, dominantu tohoto města, kterou představuje gotický kostel a bývalá katedrála či kruhové náměstí Royal Crescent. K večeru jsme již k velkému potěšení nastoupili do autobusu, který nás dovezl až do městečka Bournemouth na pobřeží Anglie. Tam už nás vítaly naše hostitelské rodiny.

Druhý den v neděli nás čekal výlet k mystickému Stonehenge, který je již po staletí opředen mýty ohledně jeho vzniku či účelu. Procházka okolo tohoto tajuplného místa určitě stála za to, ačkoli jsme se k samotným kamenům nemohli přiblížit. Cestou zpět jsme se zastavili v malebném městečku Salisbury známému především díky své okouzlující katedrále vysoké přesně 123 m, která navíc ve své kapitule ukrývá jednu ze čtyř kopií Magny Charty, významné středověké listiny. Následně jsme si ještě užili nakupování v místních obchodech a poté nám už nezbylo, než se vrátit ke svým rodinám.

Třetí den jsme se rozjeli směrem k tzv. Jurskému pobřeží, kde jsme měli možnost se vyfotit u krásných bílých křídových útesů a pokochat se výhledem na městečko Bournemouth a kanál La Manche. V druhé části dne jsme šli obdivovat krásy hradu Corfe Castle z dob Viléma Dobyvatele. Také nás čekal výlet ke skalní bráně Durdle Door, kde jsme se vydováděli u pobřeží.

V úterý jsme absolvovali dopolední výuku v místních školách. Tady jsme pod vedením anglických lektorů zdokonalovali své jazykové dovednosti a dozvídali se spoustu zajímavých informací o místním způsobu života. Po obědě jsme se vydali do historického městečka Winchester, prvního hlavního města v historii Anglie. Další den jsme opět strávili dopoledne s našimi lektory a odpoledne jsme za odměnu navštívili New Forest, chráněnou přírodní oblast. Málokdo však ví, že tento kousek nádherné krajiny v sobě ukrývá i National Motor Museum – skvělý zážitek nejen pro fotbalové fanoušky.

Poslední den našeho zájezdu jsme se ještě strávili v přístavním městečku Portsmouth, kde jsme zdolali slavnou Spinnaker Tower, v níž mohou návštěvníci vystoupat až do výšky 110 m a prohlédnout si tak město v celé své kráse. Stejně jako naši spolužáci, kteří byli na výletě v Irsku, jsme nemohli opomenout slavnou HMS Victory, loď admirála Nelsona. K večeru už jsme museli nasednout do autobusu a vydat se k přístavu Calais. Pod rouškou noční tmy jsme se přeplavili na francouzské pobřeží, odkud už jsme se mohli ubírat vstříc našim domovům.

I přes všechny strasti a únavu z vyčerpávající cesty jsme se všichni dostali domů v pořádku a ve zdraví. Také věříme, že zájezd byl pro všechny příjemným zážitkem a obohacením.