Pokouším se připojit k serveru...

Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.

ZAVŘÍT

Gymnázium, Praha 4,
BUDĚJOVICKÁ 680

Rozvrh Suplování Bakaláři Jídelna

Poznávací zájezd do Evropského parlamentu ve Štrasburku

Vybraní studenti našeho gymnázia vyrazili pod vedením Mgr. Jana Duška v neděli 24.11. v 8:00 od školy autobusem na poznávací zájezd do Alsaska a na návštěvu Evropského parlamentu, do kterého nás pozval pan poslanec Onřej Kovařík.

Cesta probíhala příjemně a poklidně. Zastavili jsme se v Norimberku, kde jsme si společně prohlédli historické jádro města, která již žilo předvánoční atmosférou. Později jsme se ubytovali v hotelu v Oberharmersbachu, kde jsme s chutí povečeřeli a následně se věnovali společenským aktivitám.

Druhého dne jsem vyrazili na celodenní okruh Alsaskem. Projeli jsme část místní vinné cesty. Navštívili druhé největší město Alsaska Colmar, následně nedaleké městečko Kaysersberg a malebnou vesnici Riquewihr. Obdivovali jsme pečlivě upravená historická centra s mnoha hrázděnými domy a nasávali atmosféru oživenou adventními trhy. Následovala společná večerní prohlídka centra Štrasburku, návrat do hotelu a večeře.

Třetího dne jsme hned po snídani vyrazili na návštěvu Evropského parlamentu ve Štrasburku. Vstoupili jsme do impozantní budovy této jediné přímo volené instituce EU a následně se nás ujal asistent pana poslance, který nás zavedl do sálu, kde jsme vyslechli nejprve krátkou přednášku o fungování EU, jejím významu, historii a efektech našeho členství v Unii. Následovala debata s panem poslancem, ve které studenti položili mnoho otázek, týkajících se praktických aspektů výkonu mandátu poslance Evropského parlamentu. Pan poslanec byl velmi vstřícný a zodpověděl všechny všetečné otázky. Následovala prohlídka hlavního sálu, přičemž jsme z galerie mohli sledovat jednání poslanců. Všechny projevy byly tlumočeny do češtiny a tak jsme mohli prostřednictvím sluchátek umístěných u každého křesla aktivně sledovat rozpravu. Poté jsme se odebrali na fotografování před vlajkami členských států EU v hlavním sále budovy a následoval oběd v jídelně parlamentu.

Následně jsme si za denního světla prohlédli historické centrum alsaské metropole, jehož dominantu tvoří monumentální katedrála Notre-dame. Zpestřením byla okružní plavba lodí po historickém centru Štrasburku. V 17:00 jsem vyrazili směr Praha, kam jsme plni zážitků a dojmů dorazili po půlnoci 27. 11.

Mgr. Jan Dušek

Zde je odkaz ke stažení fotek:

www.uschovna.cz/zasilka/SVE43DA5AY7W8NN5-SK6

PaedDr. Bednářová Zdeňka
+420 227 053 121
zdenka.bednarova@gybu.cz
Všechna práva vyhrazena ©2022 Gymnázium, Praha 4, Budějovická 680 | Prohlášení o přístupnosti