Pokouším se připojit k serveru...

Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.

ZAVŘÍT

Gymnázium, Praha 4,
BUDĚJOVICKÁ 680

Rozvrh Suplování Bakaláři Jídelna

Sexty: Švýcarskem skrz naskrz za 5 dní

Těsně před půlnocí v neděli 19. 6. 2022 se třídy 6A a 6B v doprovodu paní profesorky Strupkové, Fojtíkové a pana profesora Hese vypravily na zájezd do Švýcarska.

Po dlouhé cestě jsme dorazili do hraničního města Kostnice, kde jsme nemohli vynechat místa spjatá s mistrem Janem Husem – Husův kámen (místo, kde byl upálen), Husův dům (místo, kde údajně přebýval) a velkolepou katedrálu Münster, kde si vyslechl rozsudek smrti. Poté jsme zamířili na procházku do centra a kolem Bodamského jezera. Vzhledem k horkému počasí někteří z nás neodolali a v průzračné vodě smočili nohy. Odpoledne jsme zamířili k největším vodopádům Evropy – Rýnským, které všechny ohromily svou mohutností a dramatičností. Večer jsme se ubytovali v hostelu v Luzernu.

Další den jsme strávili v Alpách. Z Interlakenu jsme se vláčkem vyšplhali až na Kleine Sheidegg, odkud jsme obdivovali vrcholky hor pokryté ledovci. Po krátké túře (několik studentů si sáhlo na sníh) a obědě v tamějším bistru jsme vlakem sjeli zpět do nižších výškových poloh, do Lauterbrunnenu. Odtud jsme se údolím prošli až k Trümmelbašským vodopádům. V horku nám přišlo vhod zchlazení, jež jeskynní prostory i stříkající voda z divokých vodopádů poskytly. Na noc jsme se přesunuli zpět do Interlakenu, kde jsme v hostelu s nadšením přivítali zdarma kopeček zmrzliny pro každého. Někdo využil možnosti koupání v nedalekém jezeře Brienzersee.

Jelikož je Švýcarsko zemí čokolády, nemohli jsme si nechat ujít návštěvu čokoládovny Cailler. Velmi hezká expozice nás seznámila nejprve s historií čokolády, poté s výrobním procesem této pochoutky od kakaových bobů až po balení, a nakonec jsme měli možnost vybrané příchutě sami ochutnat. Většina využila možnost nakoupit co hrdlo ráčilo v podnikové prodejně. A protože švýcarského jídla není nikdy dost, další na programu byla sýrárna v Gruyerés. Tam jsme se v češtině dozvěděli, jak se takový švýcarský sýr vyrábí. Mohli jsme i ze vzorku porovnat chuť různě dlouho zrajících sýrů nebo si dopřát pravé švýcarské fondue v místní restauraci. Pak jsme přejeli k pohádkovému hradu Chillon, spjatému se jménem básníka Byrona, po jehož rozsáhlých interiérech i exteriérech nás provedl znovu audioprůvodce. Den jsme zakončili návštěvou gotické katedrály Notre Dame ve městě Lausanne, kde jsme se také ubytovali.

Poslední den se nesl ve znamení dvou měst: Lausanne a Ženevy. Nejprve jsme došli k sídlu Mezinárodního olympijského výboru. Před touto budovou, která je považována za jednu z nejekologičtějších na světě, jsme se hromadně vyfotili a zamířili kolem Ženevského jezera k Olympijskému muzeu. Tam jsme vystoupali po schodech připomínajících historii her a fotili se u soch slavných olympioniků včetně Emila Zátopka. Následovala cesta do Ženevy, kterou si každý během čtyřhodinového volna prošel dle svého uvážení. V pozdních odpoledních hodinách jsme vyjeli směr Praha, kam jsme dorazili v pátek 24. 6. kolem šesté ráno.

Lucie Kalinová, 6A

PaedDr. Bednářová Zdeňka
+420 227 053 121
zdenka.bednarova@gybu.cz
Všechna práva vyhrazena ©2022 Gymnázium, Praha 4, Budějovická 680 | Prohlášení o přístupnosti