Pokouším se připojit k serveru...

Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.

ZAVŘÍT

Gymnázium, Praha 4,
BUDĚJOVICKÁ 680

Rozvrh Suplování Bakaláři Jídelna

Zájezd na Rujánu a do Berlína

Pátého září večer se vydáváme na poznávací zájezd do Německa. Naším prvním cílem se po nedlouhém nočním přejezdu stává pobřeží Baltu.

Obdivujeme cihlovou gotiku starobylého Greifswaldu a v nedalekém přístavu Wieck na nás poprvé dýchne vůně moře. Pokračujeme do dalšího hanzovního města Stralsund, kde se v Oceáneu seznamujeme se životem v Baltském a Severním moři. Od tresek, platýzů, sleďů či makrel proplouvajících v obrovských akváriích nás dělí jen několik centimetrů skla a modely velryb v životní velikosti nás uchvacují svojí mohutností.

Kvečeru přejíždíme po novém mostě na ostrov Rujána a poslední paprsky slunce si užíváme na písčité pláži přímořských lázní Sellin. Zanedlouho se již ubytováváme v nejkrásnějším rujánském letovisku Binz a v hostelu nás, k našemu překvapení, přátelsky vítá český kuchař Lukáš.

Následující den patří ostrovu a jeho nádherné přírodě. Během desetikilometrového výletu po zalesněných křídových útesech si vychutnáváme nejen fascinující výhledy na moře, ale také procházku po úzké pláži, kde většina z nás nalézá zkameněliny druhohorních hlavonožců a zajímavě tvarované pazourky. Cestou zpět se ještě zastavíme u tzv. Hitlerových domů v Proře a v blízkosti více než čtyři kilometry dlouhého zchátralého pozůstatku nacistické architektury si užíváme babího léta na pláži, někteří odvážlivci i s koupelí.

Třetí den se s Rujánou rozloučíme rozhledem z majáku na mysu Arkona a pokračujeme zpět na pevninu. Do univerzitního města Rostock přijíždíme po poledni a kromě historických pamětihodností věnujeme na pěší zóně pozornost i obchůdkům a restauracím. Díky plynulému provozu na dálnici jsme večer již v hotelu v samém centru Berlína.

Prohlídku města zahájíme dvěma velkými symboly, Braniborskou branou a třídou Unter den Linden. Z architektonicky zajímavé kupole budovy Říšského sněmu se nám i přes vytrvalý déšť naskýtá pohled na panoráma metropole, přestože vršek televizní věže mizí v oblacích. Smutné kapitoly moderních dějin si připomínáme v Památníku holokaustu a v Muzeu Berlínské zdi. Následující den svítí opět sluníčko, tak si okolí náměstí Alexanderplatz i výhled z televizní věže náležitě užíváme. Po plánované návštěvě Muzejního ostrova následuje ještě překvapení v podobě okružní plavby po Sprévě kolem moderního komplexu Spolkového kancléřství.

Cestou do Čech se zastavujeme v hlavním městě Braniborska, Postupimi. Atmosféru jednání o poválečném uspořádání Evropy nám přibližuje návštěva zámečku Cecilienhof, v jehož sálech se v létě roku 1945 konala Postupimská konference. Ještě krátká procházka parkem rokokového zámku Sanssouci a již směřujeme k poslednímu cíli, kraji nesčetných říčních kanálů Spreewald. I přes malé zpoždění na opravované dálnici stíháme plavbu na prámu do skanzenu v Lehde (Lědy) a cestou se od lodníka dozvídáme zajímavosti o životě lužických Srbů. Kvečeru naposledy nastoupíme do autobusu a náš báječný řidič Martin nás po třech hodinách bezpečně přiváží domů. Tak zase někdy příště?

Sdílet na Facebook
Zpět...
Gymnázium, Praha 4, Budějovická 680
IČO: 00335479, IZO: 000335479

Ředitelka školy
PaedDr. Bednářová Zdeňka
+420 227 053 121
zdenka.bednarova@gybu.cz
Všechna práva vyhrazena ©2022 Gymnázium, Praha 4, Budějovická 680 | Prohlášení o přístupnosti