Pokouším se připojit k serveru...
Připojení k serveru bylo ztraceno. Vyčkejte na znovuobnovení stránky, nebo ji obnovte ručně.
V listopadu se sešlo hned několik velmi zajímavých akcí nad rámec výuky chemie.
Žáci 4A při laboratorních pracích z chemie izolovali DNA z buněk dužniny banánů.
Napodobeninu ametystu připravili v laboratorních pracích žáci 4A . Použili za horka připravený nasycený roztok tetraboritanu sodného, do něhož přidali methylvioleť a zavěsili smotaný "chlupatý" drátek. Do 24 hodin vykrystalují pěkně blýskavé fialové krystaly, které připomínají ametyst.
V laboratorních pracích z chemie žáci 4A nejdříve z modré skalice a hydroxidu sodného připravili hydroxid měďnatý a ten tepelně rozložili na oxid měďnatý. Oxid měďnatý odfiltrovali, na filtru promyli vodou a nechali reagovat se zředěnou kyselinou chlorovodíkovou. Získaný roztok chloridu měďnatého na okenním parapetu volně krystaloval.
Žáci 4. B v rámci laboratorních prací z chemie z heptahydrátu síranu železnatého postupně připravili hydroxid železnatý, chlorid železnatý, chlorid železitý, hydroxid železitý a thiokyanatan železitý.
Při výuce elektrolýzy byla pomocí fotografií a videoprogramu seznámena třída 4. B s elektrolýzou vodného roztoku jodidu draselného.
Do výuky chemie v nižším gymnáziu byl zařazen nový efektní pokus. Jedná se o elektrolýzu chloridu cínatého v rámci výuky oxidačně redukčních reakcí.
Žáci 4. B v rámci laboratorních prací z chemie dostali za úkol připravit heptahydrát síranu kobaltnatého. Tato anorganická látka se označuje také jako červená skalice. Hydráty síranu kobaltnatého jsou oranžové až červené.
Hodiny moderní chemie jsou projektem VŠCHT, jehož hlavním cílem je ukázat středoškolským studentům, jak může být chemie zajímavá,a zároveň je nalákat ke studiu chemie.